19.4.07

Què proposo en matèria d'Urbanisme?


1. Revisar el Pla General d'Ordenació Urbana de 1999 i aprovar el nou Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM), per tal d'adaptar l'ordenació territorial de la ciutat al context actual de creixement demogràfic i de gran potencial econòmic i turístic de la ciutat de Reus, i amb aquesta iniciativa desenvolupar la potestat d’aprovar el planejament derivat i accelerar els tràmits administratius.

2. Orientar el nou POUM cap a l'ordenació integral del territori, tenint en compte especialment l’evolució de la trama urbana cap a la zona central del Camp i els creixements previstos al voltant de les avingudes de Tarragona, Bellissens i Salou, a partir del complex Tecnoparc-Hospital-Fira-Universitat, així com la seva interrelació amb el nou Pla Director de l’Aeroport i la nova Estació ferroviària del Corredor de la Mediterrània.

3. Prioritzar els criteris de sostenibilitat en el nou POUM, amb directrius com la limitació del creixement residencial extensiu, la reducció de la mobilitat en vehicle privat, la implantació del sistema de recollida pneumàtica de residus, la construcció de circuits de carril-bici a les noves zones urbanes, el desenvolupament de grans zones verdes al voltant del Roquís, el Passeig Nord o l’entorn de les variants, i la definició del traçat urbà del futur tramvia regional TRAMCAMP.

4. Definir els nous eixos i àmbits de creixement de la ciutat en totes les direccions, segons les noves dinàmiques de mobilitat que han comportat les variants Sud i Est, amb nous desenvolupaments d’usos residencials al voltant de zones com la carretera de Cambrils, la zona del Roquís, el Barri Montserrat, la carretera d'Alcolea, el Barri Sol-i-Vista, etc.

5. Definir els sistemes urbans i territorials tenint present el projecte de trasllat de la trama ferroviària cap a la zona nordest, de forma paral·lela a la variant est de l’autovia C-14, que derivarà de l'estudi informatiu encarregat pel Ministeri de Foment al BOE de 26 d’octubre de 2006.

6. Relligar el teixit de la ciutat amb l'àrea de l'Hort del Ros, mitjançant una nova unitat d'actuació urbanística que permeti atendre aquesta històrica reivindicació veïnal, en una zona urbana de gran superfície en què cal resoldre la trama viària.

7. Continuar impulsant la generació de sòl industrial en les zones perifèriques de Reus, a partir d'actuacions concertades amb el sector privat o gestionades directament per la societat municipal GUPSA, fins assolir l'objectiu de 600 hectàrees disponibles l'any 2011.