5.2.07

A la primera divisió turística


Aquest diumenge tanca portes el Saló Internacional del Turisme de Madrid, Fitur, consolidat ja com la segona mostra turística mundial, i que ha tornat a posar de manifest la importància que té aquest sector per la nostra economia. Per segon any consecutiu, Reus ha participat en aquesta fira amb un estand conjunt amb Salou, Cambrils i Vila-seca-La Pineda, les principals destinacions vacacionals de la Costa Daurada. Una aliança estratègica que ens permet jugar a la primera divisió del turisme, en un context en què és tan important diferenciar la nostra oferta com sumar esforços en matèria de promoció, amb un treball conjunt que ens permet accedir a turistes als quals no arribaríem de manera aïllada.

A Reus ho tenim clar això de treballar pel territori immediat: gestionem la sanitat pública des del Francolí fins al Montsià, ajudant a posar en marxa un viver d’empreses a Flix, o assessorant a emprenedors del nostre entorn. Com també tenim clar que la iniciativa pública i la privada han d’anar de bracet, i així ho hem demostrat, entre d’altres, amb el projecte Tecnoparc i en l’àmbit comercial amb la constitució de l’Agrupació d’Interès Econòmic (AIE) Reus Centre Comercial, la primera de Catalunya amb participació privada (Unió de Botiguers i Tomb de Reus) i pública (Ajuntament i Cambra de Comerç), amb el suport de la Generalitat.

En l’àmbit turístic, tot just vam començar fa un any i ja hem decidit reforçar la col·laboració. I és que aquest 2007, quan es compleixen 10 anys de la creació de la Ruta del Modernisme de Reus, ampliarem la nostra oferta de turisme cultural amb la posada en marxa del Gaudí Centre, un centre d’interpretació de l’obra i la personalitat del genial arquitecte reusenc, Antoni Gaudí, que permetrà als visitants entendre les claus de la seva arquitectura, descobrir la seva personalitat i conèixer la seva estreta vinculació amb Reus i amb l’entorn que el va inspirar. L’equipament, que obrirà portes la propera primavera, allotjarà una de les col·lecions més importants que hi ha al món sobre Gaudí, marcarà un abans i un després en la promoció turística de la ciutat, i esdevindrà un complement de l’oferta turística dels nostres veïns.

En definitiva, es tracta d’una nova oportunitat per mostrar la nostra capacitat d’innovació i iniciativa, i de pensar nous projectes amb els quals contribuïm al desenvolupament econòmic i social col·lectiu, no només de Reus, sinó també del territori que ens envolta.