
Aquesta Setmana Santa hem vist per Reus famílies i grups de turistes fent anar plànols urbans, que aprofitaven l’excepcional ambient festiu per comprar i consumir als establiments de la ciutat. Alguns s’afanyaven a localitzar la casa natal d’Antoni Gaudí, ben a prop de l’escultura del geni adolescent, per saber on va néixer i viure l’arquitecte universal.
L’atracció de Reus sobre els visitants és molt poderosa i obeeix a diverses raons. La bona feina del sector comercial, que ha sabut modernitzar-se i adaptar-se a les noves tendències. La tasca de promoció del Patronat de Turisme i Comerç, que ha pivotat molt en l’eix del patrimoni modernista i la visita cultural. La progressiva creació de zones de vianants agradables al centre urbà, que ha portat a la proliferació de comerços i establiments de restauració. La política d’aparcaments municipals a preus assequibles, amb els darrers exemples de l’ampliat Pàrquing Llibertat i el nou Pàrquing Passeig Prim, amb 900 i 250 places respectivament.
L’aliança estratègica amb els municipis de la Costa Daurada, iniciada l’any passat, ens permetrà planificar el flux de turistes estacionals. Un fet que coincidirà amb l’oferta dels nous establiments hotelers de qualitat previstos a la zona del Tecnoparc, l’àrea del Pallol i el carrer Salvador Espriu.
Els propers anys, des del PSC proposarem establir noves aliances turístiques de Reus amb el Priorat i la Ruta del Císter, dues alternatives de rutes interiors que resulten molt interessants per al públic català, espanyol i estranger amant del turisme cultural durant tot l’any.
Els socialistes volem treballar per incrementar encara més l’atracció turística i comercial de Reus, com una eina fonamental de projecció de la ciutat a l’exterior. El Gaudí Centre o el nou Centre Comercial de Metrovacesa seran fonamentals en aquest objectiu, en la mesura que atrauran més visitants i més aportació de rendes, creant riquesa i ocupació a la ciutat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada