Ahir es va celebrar al Mas Miarnau, a l’entorn dels treballs del Pla Estratègic i Agenda 21 Reus Demà, una jornada de reflexió sobre la realitat metropolitana del Camp de Tarragona. El lletrat i professor de Dret Administratiu Josep Maria Sabaté va exposar les bases jurídiques que fixa l’Estatut per avançar en la formalització del nostre fet metropolità, una regulació plenament vigent en no haver estat alterada per la sentència dictada la setmana passada. Agustí Segarra, catedràtic d’Economia Aplicada de la URV, va donar dades molt interessants sobre la consolidació de les àrees urbanes de Reus i Tarragona, que sustenten un procés metropolità impensable fa només un quart de segle.
El geògraf Oriol Nel·lo, secretari de Planificació Territorial de la Generalitat, va explicar l’aposta de l’actual Govern per ordenar una evolució que en cas contrari podria ser totalment insostenible, amb instruments tan interessants des del punt de vista local com han estat l’aprovació enguany del Pla Territorial Parcial, la concertació de polítiques públiques de sòl mitjançant les noves àrees residencials estratègiques, o els processos de regeneració urbana que la Llei de Barris ha permès impulsar.
La següent taula rodona va estar integrada per representants de les tres entitats que ens permeten compartir serveis públics a l’àrea del Camp de Tarragona, com són el Consorci del Transport Públic, la Mancomunitat de Residus de SIRUSA, o el mateix Consorci d’Aigües de Tarragona. En aquest debat es va fer palesa la necessitat que responsables polítics i agents socioeconòmics agafem aquests bons exemples de col·laboració intermunicipal per avançar en noves línies de coordinació. Per exemple, es va destacar que la futura Estació Intermodal de l’Aeroport haurà de comptar, des del primer moment, amb unes bones connexions d’autobús amb les poblacions que nodriran de passatgers aquesta infraestructura.
En contra d’allò que algú podria pensar, aquest debat és absolutament necessari per poder construir un futur millor. Necessitem millorar el transport públic, coordinar nous serveis d’interès mutu, evitar planificacions urbanes que afavoreixin el transport privat i el col·lapse circulatori…. Si tot això no es reflexiona prèviament, podem cometre errors que hipotequin la qualitat de vida de les futures generacions. Des de Reus estem pensant col·lectivament en l’estratègia que convé a la nostra ciutat, a mitjà i llarg termini, però també volem que aquesta reflexió es faci de comú acord amb les poblacions veïnes, pensant en un territori que sigui alhora pròsper i sostenible.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada