14.2.07

L’hora de Reus



Aquesta setmana està sent molt intensa. He continuat amb el cicle de xerrades sobre el nou Hospital de Reus, que em serveix per explicar-vos com serà, on estarà i, especialment, què suposarà per a la millora del nostre sistema sanitari el nou Hospital que ben aviat posarem en marxa a l’àrea de Bellisens. Sense cap mena de dubte, aquest és el projecte de la meva vida.


També he tingut l’oportunitat de celebrar els 109 anys de l’amiga Teresa Dosaigües, una encantadora senyora que ens va obrir les portes de casa seva per celebrar amb els seus familiars i amics més íntims un aniversari tan especial com aquest. Em va fer molta il·lusió compartir aquesta estona tan entranyable, parlant d’anècdotes ben curioses i bufant l’espelma del pastís que simbolitzava l’edat de 109 anys i un estat d’ànim i de salut en molt bona forma. Des d’aquí felicitats a l’amiga Teresa, però també a moltes d’altres amigues i amics que, com la Francesca Iglesias o la Maria Pujol, també han fet molts anys darrerament.


En la línia de treballar per la millora de la nostra ciutat, del seu entorn i amb la mirada posada a posicionar la ciutat de Reus a l’epicentre de l’atracció turística, aquesta setmana també ha estat molt important. Per una banda, després de força mesos tancada al trànsit, ha quedat oberta l’Avinguda Marià Fortuny, una artèria molt important per a la ciutat que ha quedat totalment renovada i que ha permès integrar una zona que havia quedat a l’altra banda d’una avinguda obsoleta. Des d’aquí vull agrair-vos la paciència que heu tingut tot aquest temps amb les obres. Tots les hem patit, però no hi ha dubte que es fan per millorar el nostre entorn i la qualitat dels nostres espais, la qual cosa ha estat possible gràcies a l’ajuda que hem rebut dels dos governs, el de Madrid i el de Catalunya.


I en aquesta mateixa línia, ahir materialitzàvem la realitat del nou aeroport de Reus, que tindrà una superfície de 51.800 metres quadrats i un aparcament d’avions que ens permetrà passar de les 5 places d’estacionament que té actualment a les 15 places l’any 2011, que serà quan el nou aeroport estarà en ple funcionament. Una infrastructura adequada a les necessitats d’un futur proper, similars a les que tenia l’aeroport de Barcelona abans dels Jocs Olímpics de 92.