A finals del mes de juliol, sortia a informació pública el projecte del Pla territorial del Camp de Tarragona, l’instrument de planificació definit pel Govern de la Generalitat per garantir, fins el 2026, el desenvolupament urbanístic ordenat, la competitivitat del territori, la preservació del patrimoni natural i l’encaix adequat de les infraestructures. Des de 1983 existia l’obligació legal d’elaborar aquest document, però no ha estat fins ara que l’executiu català ha tirat endavant la seva aprovació.
El Pla fa aportacions innovadores sobretot en el sistema ferroviari, de vital importància per al desenvolupament regional, com ha succeït a moltes altres regions europees. El futur sistema es basaria en el trasllat de la línia ferroviària de la costa a l’interior, en la consolidació de l’Estació Central al sud de l’Aeroport com a node intermodal dels diferents formats (alta velocitat, regionals, rodalies i tramvia), i en diverses millores en el servei convencional, com la connexió directa Reus-Valls i la modernització del tram Reus-Móra.
En infraestructuras viàries, es proposa un arc viari entre Reus, aeroport, estació de Perafort i Torredembarra i el reforçament del corredor mediterrani, amb la construcció del tercer carril a l’AP-7 i el desdoblament de l’A-7 al llarg de tota la regió. També es reconeix la carretera Reus-Cambrils com a via estructurant primària, que es perllongaria més al sud, fins al vial del Cavet.
Així doncs, veiem ateses les principals reivindicacions efectuades els darrers anys pels ajuntaments i pels agents socioeconòmics, que alhora han estat consensuades en el marc del Consorci del Camp. Des del punt de vista local, veiem com quallen les tesis de l’Ajuntament de Reus sobre la planificació del territori, i celebrem especialment el reconeixement del paper essencial de l’Estació Central annexa a l’Aeroport, que convertirà l’extrem oriental de Reus en el veritable centre neuràlgic del Camp.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada